Konečně zde máme výsledky průzkumu spokojnosti pacientů s péčí. Neposuzovala se odborná kvalita, ale spokojenost pacienta s tím, jak se s ním zachází a jedná.
Pokud máte zájem porovnávat spolehlivé informace o hodnocení tisíců pacientů v různých nemocnicích, psychiatrických léčebnách a rehabilitačních ústavech, můžete si je najít na stránce zde: http://kop-zdravi.cz/Fakultni-nemocnice-a-ustavy.php
Veřejně přístupná databáze s podrobnými výsledky hodnocení kvality nemocnic na internetu. Zatím za všechny fakultní nemocnice a velké ústavy přímo řízené Ministerstvem zdravotnictví, ale cílem projektu Kvalita Očima Pacientů je, rozšířit toto hodnocení a možnost srovnání i na úroveň krajů a postupně na všechny nemocnice.
Garantem projektu je Ministerstvo zdravotnictví a partnerem Všeobecná zdravotní pojišťovna.
Metodika měření splňuje přísná mezinárodní kriteria a na její správnost dohlíží řešitel RNDr. Tomáš Raiter, který je společně s paní Janou Petrenko z Koalice pro zdraví zástupcem ČR v pracovní skupině „Indikátory kvality zdravotní péče – zkušenosti pacientů“ při Organizaci OECD.
Co všechno můžete porovnávat?
A/ Souhrnnou spokojenost pacientů
B/ Spokojenost pacientů s 8 základními dimenzemi kvality zdravotní péče:
1. Přijetí pacienta do zařízení
2. Respekt – ohled – úcta k pacientovi
3. Koordinace a integrace péče o pacienta
4. Informace a komunikace s pacientem
5. Tělesné pohodlí pacienta
6. Citová opora pacienta
7. Zapojení rodiny a blízkých do léčby pacienta
8. Propuštění pacienta ze zařízení
C/ Spokojenost pacientů s lékaři
D/ Spokojenost se sestrami
E/ Spokojenost se všeobecnými službami
F/ Hodnocení nemocnice v celkem 50 indikátorech kvality (představování lékařů, srozumitelnost odpovědí lékařů a sester, schopnost zapojit pacienty do rozhodování o léčbě, dodržování soukromí a intimity při pohovoru s lékařem a při vyšetření, informování o vedlejších účincích léků a řada dalších důležitých indikátorů).
Aktuální informace
9.3.2010 Výsledky průzkumu spokojnosti pacientů s péčí
Konečně zde máme výsledky průzkumu spokojnosti pacientů s péčí. Neposuzovala se odborná kvalita, ale spokojenost pacienta s tím, jak se s ním zachází a jedná.
7.11.2009 Informace o pandemické chřipce.
Testování TEXT